شایعات رگباری درباره یک موضوع حساس همچون قیمت بنزین، سوژه مطلوبی برای برخی از رسانههای زرد بوده تا بتوانند بازدیدکنندگان بیشتری را به سمت خود جذب کنند.
رییس اتاق مشترک بازرگانی هرات و خراسان رضوی گفت: بیش از ۷۰ درصد بنزین مصرفی افغانستان از گذرگاههای مرزی ایران وارد می شود که بخش عمده این واردات از گذرگاه دوغارون- اسلام قلعه انجام می شود.
رییس پژوهشکده اندازهگیری جریان سیالات، نبود آزمایشگاههای مرجع برای نظارت بر اندازهگیریها را یکی از چالشهای کشور دانست و گفت: هر شهروندی انتظار دارد که یک مرجعی وجود داشته باشد تا بگوید که آیا کنتور آب منازل دقیق است یا خیر؟ دادههای کنتور گاز چقدر دقت دارند یا در جایگاه عرضه سوخت، بنزین یا CNG، دقت اندازهگیری چقدر است؟
با وجود اینکه تبدیل ۲۰۰ هزار خودرو عمومی به دوگانه سوز موجب صرفه جویی ۳۵۰ میلیون لیتری بنزین و ۱۷۵ میلیون دلاری ارزی شده اما سهم سی ان جی از سبد سوختی کشور تنها حدود ۲۱ درصد است.
مجموع تولید فرآوردههای نفتی اصلی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته حدود ۴ درصد رشد داشته بهطوریکه افزایش متوسط تولید فرآوردههای اصلی نفتی از ۲۷۰ میلیون لیتر در روز به ۲۸۱ میلیون لیتر در روز رسید؛ همچنین تولید نفتگاز با کیفیت یورو ۴ به بالا در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته با رشد بیش از ۱۳ درصدی روبرو بوده است.
مدیر طرح سیانجی شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی ایران با یادآوری اینکه بر اساس مصوبه شورای اقتصاد برای گازسوزکردن رایگان خودروهای عمومی تا کنون ۲۰۰ هزار خودرو تبدیل شدهاند، گفت: از این محل سالانه ۳۵۰ میلیون لیتر در مصرف بنزین صرفهجویی شده است.
تولید فرآوردههای نفتی اصلی در سال ۱۴۰۰ و نخستین سال فعالیت دولت سیزدهم در مقایسه با سال پیش از آن رشدی ۴ درصدی را نشان میدهد به طوری که تنها در مورد گازوئیل رشد ۱۳ درصدی تولید با استاندارد یورو ۴ و بالاتر از آن در سال گذشته به ثبت رسیده است.
صفهای طویل در برخی از جایگاههای سوخت خراسان جنوبی برای دریافت گازوئیل این روزها تبدیل به معمایی شده که مسئولان امر پاسخ به چرایی آن را در قاچاق سوخت میدانند.
بر اساس یافتههای مرکز پژوهشهای مجلس، با وجود مصرف 3 برابری بنزین در خودروهای ایرانی نسبت به استاندارد جهانی، اما مصرف سرانه بنزین کشور فقط 2 برابر میانگین جهانی است.
اندیشکده آمریکایی اعتراف کرد تحریم های آمریکا علیه ایران شکست خورده و افزایش درآمدهای نفتی ایران با وجود تحریم ها گویای این واقعیت است از سوی دیگر قیمت بالای بنزین بایدن را تحت فشار قرار داده و به دنبال اعمال فشار علیه ایران نیست.
علی فروزنده دررابطه با این که وزارت نفت برنامهای برای جمعکردن کارتهای سوخت جایگاهداران ندارد، گفت: ما ترجیح میدهیم مردم با کارت سوخت خودشان بنزین آزاد را مصرف کنند.